Piata de arta romaneasca e in continua crestere in ultimii ani, multi romani privind achizitia de tablouri drept o investitie sigura. Reprezentantii Artmark spun ca persoanele care participa la licitatii provin din categorii sociale diferite, conditia de "milionar" nefiind obligatorie.
In ultmii opt ani, piata de arta a atras atentia unei categorii diverse de oameni. Dupa cum spune seful Departamentului de Comunicare al Artmark, Valeriu Sangeorzan, cei interesati de acest „fenomen” nu mai sunt, ca pe vremuri, cei din familii aristocrate sau oameni de cultura.
„Noi nu putem decat sa ne bucuram ca piata de arta atrage diferite categorii sociale. Nu neaparat milionarii de top si-au indreptat atentia asupra pietei de arta. Sunt si persoane cu posibilitati reduse care si-au luat cate o schita in carbune de Tonitza”, spune Sangeorzan.
El admite ca un „portert robot” al colectionarului de arta din Romania este greu de realizat. „Sunt oameni de 20 de ani, de 60 de ani, sportivi, ingineri, nu e o categorie anume. Si nu exista o „sita” in privinta clientilor. Dar cu siguranta exista o conduita care trebuie respectata, adica nu poti veni la o licitatie in costum de baie sau slapi. La evenimentele noastre vin evident cei pasionati de arta, cei interesati de investitii si cei care primesc mesajul referitor la eveniment. Ma indoiesc insa ca cel care paste oi primeste mesajul”, a mai precizat Sangeorzan pentru cancan.ro.
Urmatoarea licitatie Artmark va avea loc pe 31 octombrie. „Mari Maestri ai Picturii Romanesti” aduce in prim plan opere de arta apartinand celor mai bine vanduTi pictori romani din toate timpurile, insumand peste un milion de euro.